Хороша Кідман, погана Кідман: як створювалася стрічка "Хороша погана дівчинка"
У січні в український кінопрокат вийде еротичний трилер "Хороша погана дівчинка", де головну роль зіграла Ніколь Кідман. Чому ця робота стала особливою для акторки і як створювався фільм, який, як обіцяють його творці, має нас здивувати?
Про що фільм?
Владна керівниця міжнародної корпорації Ромі (Ніколь Кідман) відчуває, що її не задовольняє секс з чоловіком, театральним режисером Джейкобом (Антоніо Бандерас), і закручує роман зі своїм зухвалим і значно молодшим стажистом Семюелем (Харріс Дікенсон). Їхні стосунки не лише порушують корпоративну етику й норми суспільної моралі, але і є відверто садомазохістськими. Проте пристрасть бере верх над розумом.
Режисерка "Хорошої поганої дівчинки" (до речі, оригінальна назва стрічки — просто "Дівчинка"), колишня театральна акторка та письменниця з Нідерландів Галіна Рейн, не приховує, що надихалася на його створення улюбленими еротичними фільмами, зокрема "Основним інстинктом" та "Непристойною пропозицією": "Вони допомогли мені відчувати себе менш самотньою у своїх сексуальних фантазіях та бажаннях. Відтоді в мене виникла мрія про створення чогось схожого, але зробленого з власного погляду. Всі ми носимо із собою маленьку чорну скриню з табуйованими фантазіями, якими, можливо, ніколи ні з ким не поділимось. Я вражена двоїстістю людської природи, тому цей фільм — спроба без осуду пролити світло на протилежні сили, які створюють наші особистості. А мій основний мотив — дослідити стосунки жінок зі своїм тілом".
Дія фільму розгортається в США, бо, на думку режисерки, корпоративні ієрархія та правила в США суворіші порівняно з Європою та роблять такі стосунки ще табуйованішими.
Кастинг на головну жіночу роль Галіна навіть не проводила, бо одразу писала її під Ніколь Кідман: та, на її думку, має необхідну для цієї роботи безстрашність.
Щоправда, сама 57-річна акторка зізнається, що навіть для неї ця робота стала викликом: "Не впевнена, що в мені є стільки хоробрості. Я знімалась у досить розкутих стрічках, але не настільки. Це було наче канатоходіння, стрибок зі скелі. Та я просто сказала: "Я відкриюся тобі з усіх боків, і подивимося, куди ми дійдемо разом".
Проте "Кубок Вольпі", яким за цю роль нагородило Кідман журі 81-го Венеційського кінофестивалю, свідчить про те, що "канатоходіння" було вдалим. Та й журналісти кажуть, що це — "найглибша та найзухваліша роль Ніколь Кідман за останній час".
Партнером Кідман став 28-річний англієць Гарріс Дікінсон ("Залізний кіготь", "Там, де раки співають", "Чаклунка") — і режисерка вважає, що домінант, якого він втілив на екрані, вийшов кардинально іншим, ніж кіношні домінанти її покоління X: "Я хотіла створити чоловічого персонажа, який би експериментував і був збентежений тим, яким він має бути. Що таке маскулінність і як запитати про згоду, якщо при цьому тебе просять бути домінантом?"
Семюел у виконанні Дікінсона є водночас і ввічливим спокусником, і наївним юнаком, іноді майже психотично впевненим у собі й владним, іноді незграбним і косоязиким.
І перші глядачі стрічки визначили акторську роботу Гарріса як "проривну".
Чоловіка Ромі зіграв Антоніо Бандерас — і от, уявіть, герой Антоніо Бандераса не міг подарувати своїй дружині сексуального задоволення, хоча душевне тепло між ними збереглося. Ну, всяке в житті буває.
Втім, героїня Кідман провела дитинство в культах і комунах, і, можливо, це вплинуло на її модель здорових стосунків.
Стрічку, що стала фільмом А-класу з маркуванням "тільки для дорослих", міжнародна преса та критики визнали видатною, а експерти пророкують їй численні номінації на "Оскар" та "Золотий Глобус".
Досить оргазмів!
Знімання фільму відбувалося з грудня 2023 року по лютий 2024 року в Нью-Йорку на студії А24.
А зніманню передувала довга підготовка, під час якої Кідман і Рейн часто зустрічалися в Нью-Йорку і розмовляли: розповідали одна одній про найгірші життєві досвіди, досліджували найпровокаційніші сцени сценарію та переглядали їх разом.
"Багато тем у моїх фільмах досліджувалися через призму сексуальності, — каже Кідман. — Я не намагалася вдавати, що її немає. Проте така відверта розповідь про неї з жіночого погляду, коли за камерою стоїть жінка, стала для мене унікальною — ніби жінка розмовляє з жінкою, сидячи на своєму ліжку".
Попри відвертість багатьох сцен, Кідман зізнається, що на майданчику відчувала себе захищеною: "Це було неймовірно безпечно. У Галіни дуже сильний материнський інстинкт, тому вона нас усіх дуже захищала. Але особливо мене".
Проте Галіна підійшла до знімання сексуальних епізодів з надзвичайною відповідальністю: аж до прискіпування до зображення оргазму. "У фільмах ми все ще часто бачимо, як жінка отримує оргазм, який анатомічно неможливий", — каже вона.
Тож для фільмування інтиму Рейн найняла спеціальних "координаторів близькості", які точно структурували кожну відверту сцену, відстежували дискомфорт акторів та слідкували за тим, щоб вони зіграли природно. До того ж фільмуванню передували численні репетиції з цими координаторами, тому в процесі робити паузи майже не доводилось.
Проте якось Кідман попросила призупинити знімання через інтенсивність сцен сексу: "В мене був стан: "Не чіпайте мене більше! Не торкайся мене! Я ненавиджу це робити! Мені байдуже, якщо мене більше ніколи в житті не торкнуться! Я більше не хочу ніяких оргазмів!" Це було наче вигорання, але я мала продовжувати, і Галина тримала мене, бо для мене це було дуже складно. Ніби: "Боже, що я роблю? Це ж всі побачать! Такі речі ви можете знімати для домашніх відео і ховати від усіх, а не показувати на весь світ… Я відчувала себе дуже оголеною як акторка, як жінка, як людина".
Що ж до партнера Кідман по майданчику, Гарріса Дікінсона, то він ніби таких мук не відчував: "Звичайно, були дні, коли я входив у сцену дуже наляканий або не знав, як я це зроблю", — каже актор. — Але не було жодного дня, щоб якщо сцена не працювала або нам було некомфортно, ми зупинялися, всі просто продовжували йти вперед. Це було просто так: "Гаразд, усі геть на секунду".
Режисерка фільму результатом своєї роботи задоволена: "Одного ми достеменно досягли — зробили дійсно гарячий фільм. Хороший чи поганий — це вже нехай вирішує кожен, але в тому, що він гарячий, я впевнена".
Хороша чи погана "Хороша погана дівчинка", можна буде зрозуміти особисто з 16 січня 2025 року, коли стрічка з’явиться в українських кінотеатрах.
Читай також: "Збори ОСББ": як Сумська і Лебіга генератор купували