"Феміністичне висловлювання": реакція соцмереж на фільм "Барбі"
155 млн доларів за перший вікенд зібрала в американському прокаті фантастична сатирична комедія "Барбі". Вона йде на великих екранах з 20 липня й розповідає про пригоди ляльки Барбі у світі Барбіленду та світі людей. Стрічка американської режисерки Ґрети Ґервіґ посіла перше місце за підсумками цих вихідних, обійшовши історичну драму "Оппенгеймер", яка теж мала прем'єру 20 липня й зібрала 80 млн доларів у домашньому прокаті.
"Барбі" продемонструвала найкращий старт цього року в США, залишивши позаду мультфільм "Брати Супер Маріо в кіно", який мав 146 млн доларів за перші три дні.
Ще один рекорд, який встановила новинка, — це найкращий старт в історії кіно для фільму, знятого жінкою. Раніше цей титул належав супергеройському екшену "Капітан Марвел" Анни Боден і Раяна Флека, який стартував у прокаті США зі зборами у 153 млн доларів.
Також у "Барбі" найкращий перший вікенд серед усіх фільмів на основі іграшок. Попередній найвищий результат у цій категорії мав фантастичний екшен "Трансформери: Темний бік Місяця" — 115 млн доларів.
Світові касові збори "Барбі" на сьогодні становлять 337 млн доларів. Це 32-й результат бокс-офісу для дебютних вихідних за всю історію та номер один серед усіх фільмів, які не є сиквелами, римейками або супергероїкою.
В Україні стрічка Ґрети Ґервіґ зібрала 33 млн гривень за дебютний вікенд. Це найвищий результат зборів за перші вихідні після початку повномасштабного російського вторгнення. Попереднім лідером був "Аватар: Шлях води" Джеймса Кемерона.
"ТиКиїв" вирішив дізнатися, що кажуть українські глядачі про яскраву прем'єру, й зібрав реакцію соцмереж на фільм. Далі найцікавіші цитати з відгуків на "Барбі".
Єлизавета Сушко, кінокритикиня, авторка каналу Promising Young Criticess:
"Цей фільм ідеально підходить для списків "Найкращих п'яти феміністичних фільмів про жінок", бо його розжовують до рівня підліткового жанру, чого Ґервіґ не дозволяла собі у своїх попередніх профеміністських фільмах.
Всю простоту можна пояснити пластмасовістю самої ляльки. Але до горя спрощені гендерні маніфести в один момент хронометражу перестають бути чимось важливим.
Цього разу чи то авторка, чи то велика студія вирішили охопити різновікову категорію, але прогадали. Саме через це фільм провисає: іноді відчуваєш, що зараз розжовують (частіше жартують) не для тебе, а інколи помічаєш, що несподівано стереотипна Барбі заговорила ну дуже по-дорослому. Чого не скажеш про красунчика Кена.
Попри це, фільм вартий уваги. Режисерка впихнула у дві години аж 33 фільми, які відкрито цитувала, багато непоганої музики та вустами Біллі Ейліш сказала, що життя в реальному, а не ідеальному, світі — це те, що варто спробувати".
Лєна Чиченіна, артоглядачка:
"Нам показують Барбіленд — ідеальний світ, в якому Барбі досягли усіх рівнів кар'єрного щастя. Настільки, що тусять одна з одною і трішечки з Кенами, які перебувають у тіні. Вони — смішні, інфантильні і нафіг тим Барбі не потрібні — у них дівочі вечірки щовечора до кінця днів.
Тому, коли Кени дізнаються про патріархат, — їм зносить дах від щастя. Але один з них зізнається: коли я зрозумів, що патріархат — це не про коней, я втратив до нього інтерес.
Фільм, мені здається, для підлітків — як для дівчат, так і для хлопців. Бо про права чоловіків теж йдеться, але специфічно. Вони там усе ж нє очєнь. Для більш дорослих усі феміністичні тези матимуть аж занадто пафосний і заїжджений вигляд. Хоча, напевно, я недооцінюю підлітків".
Павло Власенко, актор, автор каналу "Рубрика Кубрика":
"Це дуже якісна та актуальна сатира з великою долею постмодернізму і виходу в мета. Тут і пробивання четвертої стіни, і купа розумних відсилок на все: від мемів до класики кіно.
Всі ідеї фільму: оверпатріархальність суспільства, побочки капіталізму, пізнання себе замість гонитви за нав'язаними мріями — все це проговорюється у фільмі (буквально). Так, іноді персонажі це роблять занадто маніфестаційно, у лоба, але хтось мав це сказати. Я ніколи не чув, щоб зал двічі аплодував під час фільму.
"Барбі" займається деконструкцією всього: прийнятих ідеалів жіночої краси, жанру ромкому, навіть дісталось культовому треку Barbie Girl.
Отже, для мене "Барбі" показала себе дотепною, талановитою і чесною (я вірю, я повірив). І сентиментальною, бо плакати мені хотілось ледь не стільки само, скільки сміятись".
Ігор Кромф, кінокритик, автор каналу "Ящер на ундервуді":
"Дебют Ґрети Ґервіґ у великому студійному кіно загалом вдалий. Фільм вийшов смішний і красивий, але феміністичне висловлювання Ґервіґ, яка досліджує цю тему від фільму до фільму, вийшло трохи менторською прокламацією. Чи то вона втомилась авторськи "натякати", чи то її авторську мову для артмейнстріму важко прилаштувати".
Читай також: Цікаві фільми Netflix, які вийшли цього літа
Нагадаємо, що "Барбі" — третя сольна режисерська робота Ґрети Ґервіґ, яка також є сценаристкою та акторкою. Її перший фільм "Леді-Птаха" зібрав 79 млн доларів при бюджеті в 10 млн доларів, а другий — "Маленькі жінки" — 218 млн доларів при бюджеті в 40 млн доларів. За ці дві драми має три номінації на "Оскар".
Головна героїня нової стрічки — стереотипна Барбі. Разом з іншими Барбі та Кенами вона живе в досконалому світі Барбіленду. Але раптом замислюється про смерть і починає переживати екзистенційну кризу. Щоб з'ясувати причини погіршення свого стану, лялька має знайти свою власницю. Для цього вона вирушає у світ людей, за сюжетом.
Фільм заснований на іграшках компанії Mattel. Головну роль зіграла Марґо Роббі. Зйомки проходили торік у Великій Британії та США. Бюджет — 100 млн доларів.