Антон Тимошенко: "В Києві я найбільше часу проводжу на вокзалі"
Ми продовжуємо досліджувати столицю разом із коміками наймасштабнішого українського стендап-проєкту "Підпільний Стендап". Як знайти кумедне в повсякденному та повсякденне в кумедному? Поговоримо з нашим сьомим героєм — Антоном Тимошенком.
Антон Тимошенко — стендап-комік, радіоведучий, сценарист, волонтер. Учасник "Ліги сміху", дворазовий переможець телешоу "Розсміши коміка", резидент клубу "Підпільний стендап". Разом із Сергієм Притулою веде подкаст "Гуртом та Вщент".
Антоне, коли ти вирішив переїхати до Києва та чому обрав саме його?
До Києва я вирішив переїхати десь у 8 чи 9 класі, коли почав думати, до якого університету хочу вступити. До цього я в Києві був малим, рочків у 10: приїжджав до хрещеного. Тоді якраз була Помаранчева революція, і мені дуже сподобалось: "Блін, тут все місто ходить в помаранчевому! Напевно, так завжди. Гарний колір!" Мені сподобалось метро і те, що в Києві дуже багато асфальту: в селі я втомився місити глину, йдучи додому з автобуса.
Потім, коли вибирав університети, теж приїжджав до Києва. Побачив Червоний корпус Університету ім. Шевченка і дуже захотів навчався там. Мені сподобався Червоний корпус, бо він був червоний. А революція мені сподобалась, бо вона була помаранчева. Коротше, я — чисто "по кольорах". Мені сподобались яскраві відтінки Києва і метро.
Навчатися я хотів у Києві, бо хлопчику із села дуже хотілося бодай щось робити в столиці — хоча б повчитися, якщо не жити. Але на першому курсі я вирішив: "Так, тут треба закріпитися — хоча б спробувати".
У якому районі живеш зараз? Розкажи про найулюбленіші локації твого району!
Зараз я живу в Печерському районі, не так давно переїхав в район метро "Палац Україна". Поки у мене в Києві мало улюблених районів, бо я постійно в турах і в цьому районі сумарно прожив, може, місяць. Палац "Україна" поруч — подобається іноді повз нього проходити й згадувати прикольний концерт.
Раніше, коли я жив на Васильківській, мені дуже подобався Голосіївський парк. На ВДНГ часто ходив, а коли жив на Дарниці, завжди ходив до маленького парку поруч із домом. А зараз у мене недалеко Ботсад ім. Гришка — люблю його відвідувати.
Я люблю парки. Так, я — дорослий чоловік, який любить ходити в парки. Одягнений, що важливо, на пробіжки, подумати, походити...
Зараз вперше в мене біля будинку є футуристичний мурал — не дуже великий, десь на п’ять поверхів.
І я щоразу проходжу повз і думаю: "От би таке було всюди!" Я б всі будинки в Києві розмалював — буквально кожну цеглинку! В ідеалі — щоб кожна вулиця була як комікс: перша сторінка — будинок, друга — другий…
Яке в тебе улюблене місце в Києві? Де любиш проводити час?
Найчастіше зараз я проводжу час на київському вокзалі (Сміється.)
Ніколи не любив київський вокзал, але з часом вже звикаю до нього. Там всередині зробили кав’ярні, можна на вокзалі купити смузі. Смузі покращили репутацію київського вокзалу відсотків на 30, мені здається. (Усміхається.)
Якщо казати про улюблені місця в Києві, то мені подобається парк Шевченка біля університету Шевченка — по суті це місце, де я соціалізувався в Києві, звикав до нього. Він дуже симпатичний. Там можна купити млинці з молочною сосискою й гірчицею або з "Нутелою". Два млинці з "Нутелою" — це вже майже діабет, але воно того варте.
Вже після випуску я любив ввечері просто посидіти на парапетах навпроти Червоного корпусу. Він же з червоною підсвіткою, і ти дивишся — звідти наче Ван Хелсінг має вийти. Дуже прикольно там ввечері! І, звісно, люблю Золоті ворота — у нас там клуб, це вже трошки робоча локація. Але якби я міг обирати, обрав би, щоб мій офіс був на Золотих воротах: там завжди якісь екскурсії, хтось читає вірші, вулична музика... Видно вуличне культурне життя, яке мені дуже подобається. І можна пройтися до Пейзажної алеї й подивитися на Лівий берег, який має дуже гарний вигляд, коли на нього дивишся з Правого.
А загалом в мене з Києвом така штука: я тут вже років 12-13, і досі не відчуваю, що розібрався з тим, де що лежить в плані прикольних локацій. От нещодавно — не пам’ятаю, чи на Золотих, чи десь на Подолі — ми зустрілися з друзями в якомусь скверику, який ніколи раніше не бачив, бо його відгороджують якісь кущі. А заходиш — там кав’ярня, якийсь бар, газончики, люди із собаками, хтось сидить на покривалах. І ти думаєш: "Вау, це ж супермісце!" Це максимально європейський дворик — мені все в ньому подобається! А я ніколи про нього не чув.
І в Києві таких місць дуже багато: треба завести звичку запам’ятовувати їх чи ставити на карті якісь позначки. Цим Київ і прикольний: поруч із радянською спадщиною тут є крута сучасна архітектура і природа. Мені завжди подобався в Києві баланс міста і природи, який забудовники намагаються знищити. Але Київ якось тримається завдяки активістам.
Багато європейських міст, де я був, перевантажені саме містом. А от Київ нормально зберігає цей баланс.
Пам’ятаєш, де в Києві в тебе вперше відбувся стендап?
Найперший в житті стендап я читав на конкурсі "Містер Університет" в Інституті журналістики при універі Шевченка. Але це, напевно, не можна вважати трушним виступом, бо він був у межах конкурсу, і мене підтримували мої одногрупники, вигукували в підтримку…
А потім я пішов виступити на "Відкритому мікрофоні" у… здається, цей заклад називався "Інтонація" і був десь на КПІ. Я виступив там у повній тиші, просто під чийсь кашель... Це було жахливо! Я хотів би це забути, але, на жаль, цей спогад зі мною на все життя.
А потім була перша вечірка, до якої готувалося, мабуть, вісім коміків, і кожен виступав хвилин по десять. Це було в ресторані "Укроп" на Почайній — новому на той час закладі, де нам надали місце для виступу. Вхід на перші стендапи був гривень по 50, мені здається. Я виступав в образі успішної людини: виходив на сцену в окулярах — очевидно, що я був успішною людиною. Хіба якісь інші люди зустрічаються на метро "Почайна" в ресторані "Укроп?" Нє-нє, сама еліта!
Як би ти описав у своєму стендап-виступі типового киянина?
Це для мене складне питання, бо Київ — дуже велике розмаїте місто, де кожен живе у своїй бульбашці, й типажів киян дуже багато.
Є перший тип: киянин, який любить каву, в нього є собака, в нього тривожний чи депресивний розлад, який він намагається зупинити завдяки собаці та цій каві. І в нього є плівковий фотоапарат, який має замінити йому психотерапевта: він бігає з ним по Рейтарській і не любить Кличка, бо Кличко — це "чорт, який знищує Київ".
Другий типаж — це людина, яка обісцяна спить біля метро "Площа Українських героїв" чи на Контрактовій, позаяк грала в онлайн-казино і все про…ла. Тепер вона живе біля метро, тому Поділ постійно пахне сечею — хоча вже й менше, ніж раніше.
Третій типаж типового киянина — це прокурор, який п’яний їздить на "кубіку" і збиває людей. Таких киян теж дуже багато, мені здається.
До речі:
На завершення свого українського туру Антон Тимошенко дасть два концерти у Києві: 20 листопада у МЦКМ та 1 грудня в Будинку кіно.
За словами Антона Тимошенка, нову програму він обкатав у США та Канаді:
"Виберу найкращі жарти звідти й представлю нові спроби комедійної інтерпретації сьогодення".
Якби ти створював стендап-шоу на основі історії Києва, яку б епоху обрав?
Я б обрав сучасний Київ, бо тут відбуваються дуже "смішні" речі. Я б писав стендап про те, що якщо ти живеш в історичній будівлі, в будь-який момент може заїхати екскаватор і роз…ти всю твою квартиру цим ковшем, забрати дитину з ліжечка, бо влада Києва вирішила збудувати тут ТЦ. Я писав би про сучасників. Я думаю, що в Кличка є мрія: набудувати стільки висоток, щоб весь Київ просів, всі будинки попровалювались, а він би ходив і дивився згори на всі будинки, які провалилися. Думаю, це його основна мета.
Як Київ змінив тебе, чого навчив?
Київ багато чого вчить, але багато чого забирає. Я помітив, що в мене змінилося ставлення до людей. В селі я трошки краще до них ставився — там людей небагато, тому ти їх цінуєш. А в Києві їх дуже багато! А що більше людей, то менша їхня цінність. От їдеш ти в годину пік в метро чи автобусі, і люди тебе з усіх боків підпирають. Вони ж тебе бісять, злять, вони тобі не подобаються!
З іншого боку, якщо пізно у вагоні одна людина, мені хочеться з нею привітатися — є якесь відчуття, що це її вагон. І я не раз, заходячи у вагон вночі, казав людині: "Добрий вечір!" Бо вона одна, і ти цінуєш цей зв’язок із людською цивілізацією.
І головне, чого навчив мене Київ — не заходити в "Метроград" без гострої потреби.
В Києві я точно став більш амбіційним, працьовитим і, напевно, успішним. І за це я Києву вдячний: він дає можливість рухатися далі.